25/01/2024

Ook dit jaar komen de Lions weer huis aan huis langs voor de verkoop van erwtensoep voor het goede doel. Al meer dan 45 jaar een traditie!

De erwtensoep is door Kwaliteitsslagerij Sjaak Baatsen uit Breukelen gemaakt. De soep is vers gekookt en daarna diepgevroren zodat u van de allerbeste kwaliteit verzekerd bent. De soep is per liter in een plastic verpakking verpakt die zo in de magnetron kan. De soep is rijk gevuld en incl. rookworst. Aan de liefhebber verkopen we graag extra rookworsten.

Zaterdag 3 februari tussen 10 en 14 uur komen wij aan de deur in Nieuwersluis, Loenen en Vreeland

Zaterdag 10 februari tussen 10 en 14 uur komen wij aan de deur in Breukelen

Met de opbrengst van de erwtensoep actie steunen we dit jaar de volgen de doelen: Scounting Niftarlake, Orkest Vecht & Omsteken en Hartreanimatie Stichtse Vecht.

Orkest Vecht & Omsteken

Het Orkest Vecht & Omsteken is het jongste en leukste Orkest van de gemeente Stichtse Vecht. Zij maken met veel plezier samen muziek. Ze geven uitdagende en creatieve concerten waar het publiek van kan genieten. Zo dragen zij op een waardevolle manier bij aan de Cultuur in onze mooie gemeente. Ze gebruiken het enthousiasme van de leden optimaal. Hierdoor zijn vele leden betrokken en kan iedereen zijn of haar wensen uitdragen en inbrengen. Bij het Orkest Vecht & Omsteken kun je vrijblijvend binnen komen op woensdagavond om 20.00 uur. De opbrengst van deze actie wordt een besteed aan lesmateriaal voor nieuw talent voor laagdrempelig deelname aan een orkest.

Scouting Niftarlake

Scouting Niftarlake is een levendige 70 jarige Scoutinggroep in Breukelen, midden in de gemeente Stichtse Vecht. Onze leden komen uit alle kernen rondom Breukelen. Scouting Niftarlake heeft als doelstelling het bieden van een plezierige beleving van de vrije tijd aan jongens en meisjes waardoor een bijdrage wordt geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid. Deze doelstelling wordt in de praktijk vertaald naar plezier, uitdaging en structuur. Daarnaast maakt Scouting jongeren maatschappelijk actief en leren kinderen bij Scouting wat respect, zelfstandigheid en samenwerken betekent. Scounting Niftarlake will graag de beschikbare gelden besteden aan spelmateriaal voor alle leden.

Hartreanimatie Stichtse Vecht

In Nederland krijgt jaarlijks 1 op de 1.000 inwoners een circulatiestilstand, ook wel hartstilstand genoemd. Van die slachtoffers worden er ongeveer 10.000 gereanimeerd. -Dat zijn gemiddeld 200 reanimaties per week landelijk. De meeste reanimaties gebeuren thuis.Reanimatie en de inzet van een AED binnen de eerste 6 minuten biedt de grootste kans op overleving met weinig of geen hersenletsel. Het proefschrift van Dr. Jolande Zijlstra toont aan dat overleving kan oplopen van 25% naar ca. 40% bij snelle aanvang van reanimatie. In Stichtse Vecht streven we naar een minimum van 1% van de bevolking in stedelijk gebied (Maarssen, Maarssenbroek) en van 2% voor de kernen in het landelijk gebied. Met in iedere 6-minuten zone een AED beschikbaar. Het geld wat we inzamelen is voor een nieuwe AED’s in de Stichtse Vecht.

https:// www.hartreanimatiestichtsevecht.info/