25/03/2017

Hoewel de lentezon zaterdag 25 maart volop scheen, dachten enkele mensen toch aan Erwtensoep. Na de succesvolle verkoopactie van Lionsclub Over Holland mochten de goede doelen hun cheque in ontvangst nemen. De eerste cheque van €2.000 was voor Hartreanimatie Stichtse Vecht. Voorzitter Jan Willem van der Linden: “Hiermee kunnen we een mooie AED met buitenkast plaatsen. Bij een hartstilstand is hulp binnen 6 minuten van cruciaal belang. Een nabije AED is een voorwaarde, de andere is voldoende hulpverleners die de AED kunnen bedienen. Vrijwilligers zijn dan ook van harte welkom voor een hulpverlenerstraining”. De andere cheque van €1500 was om sv De Vecht te ondersteunen in het verduurzamen. Penningmeester Steven Keyzer: “Deze mooie bijdrage ondersteunt de plaatsing van zonnepanelen op het dak en infraroodverwarming. Met deze mooie plannen van onze voetbalclub sv De Vecht worden we de eerste energie-neutrale sportvereniging in Stichtse Vecht “. Ook de Breukelse slager Sjaak Baatsen kreeg een mooie fles als dank voor zijn overheerlijke bijdrage om de actie ook dit jaar weer tot een succes te maken.