07/06/2020

Juni staat traditiegetrouw in het teken van de Badeendrace van Lionsclub Over Holland. Zoals veel in 2020 kan ook de race vanwege de wettelijke regelingen niet plaatsvinden. Ook het verenigingsleven van de 20 mannen beperkt zich tot digitale ontmoetingen.

Van het geld dat zij aan vergaderingen, maaltijden en drankjes hebben uitgespaard hebben de Lions fleurige attenties gekocht. Deze zijn afgelopen weekend bezorgd bij de 20 locale ondernemers en partners die de Lionsclub en hun Badeendrace ondersteunen. Jan Hattink namens de Lions: “Zoals voor ook zoveel anderen is de bedrijfsvoering van onze steunpilaren enorm aangepast. Daarom een kleine attentie! Het is jammer dat ook onze zomeractie niet door kon gaan. De erwtensoep actie van februari was wel een groot succes qua verkopen. Maar ook daar zijn de goede doelen van Breukelen (bezoek groep 8 Anne Frank-huis) en Vreeland (4-5 mei activiteiten en dorpsdiner) naar 2021 verplaatst. De 2020 donatie zal dan in 2021 ter beschikking worden gesteld. De cheque voor de Loenense Brandweer komt bij de verbouwing van hun kazerne. Qua acties hopen we voor 2021 weer op het oude normaal”.